سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی

 

انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی

پارمترهای زیادی در انتخاب رشته ی کنکور سراسری تاثیر گذار است که داوطلب باید همه ی این موارد را در نظر بگیرد و با اطلاعات و آگاهی کافی انتخاب رشته کند .

یکی از این پارامترها رشته تحصیلی داوطلب در دوران دبیرستان است , اینکه فرد در چه گروه آزمایشی شرکت کرده اهمیت ویژه ای دارد . همانطور که می دانید رشته تجربه پرطرفدارترین رشته در کنکور سراسری است , همه ساله حدود 500 هزار داوطلب در این گروه آزمایشی شرکت می کنند به همین دلیل قبولی در این رشته کار راحتی نیست .

انتخاب رشته آزمون سراسری با توجه به کارنامه اولیه که رتبه ی کل , تراز و سهمیه داوطلب در آن درج شده است صورت می پذیرد .

رشته های بخصوصی در گروه آزمایشی تجربی وجود دارد که پرطرفدارتر است و تاکید داوطلبان بر روی قبولی در این رشته هاست . رشته های پزشکی , دندانپزشکی , داروسازی , فیزیوتراپی و علوم آزمایشگاهی در صدر آن ها هستند و همین هم قبولی در این رشته ها را سخت و دشوار نموده است .

به هنگام انتخاب رشته داوطلبان گروه آزمایشی تجربی فارغ از رتبه و ترازی که دارند رشته های مورد علاقه خود را لیست کنند و بر اساس اولویت هایی که دارند آن ها رتبه بندی نمایند .

پس از آن می توانند به تحقیق و پرس و جو در مورد بازار کار هریک از رشته ها بپردازند و رشته ای دقیقا مطابق با علاقه و توانایی شان انتخاب کنند و در اولویت های خود قرار دهند .

کارنامه انتخاب رشته تجربی

کارنامه و نتایج اولیه که منتشر شد داوطلبان به مدت دو هفته وقت دارند تا به انتخاب رشته بپردازند , اطلاعات مهمی چون وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه ها , سهمیه , رتبه داوطلب , استان بومی و .. که در کارنامه گنجانده شده است برای انتخاب رشته بسیار کاربردی هستند و امکان قبولی در رشته ها بر اساس همین اطلاعات تعیین می گردد .